zaterdag 29 augustus 2015

Doily

Het blijft leuk om te doen: een doily haken. Dit patroontje heet de Passion Flower Doily. Het haakt zo lekker weg en ik gebruik zulke kleedjes graag onder een vaasje of als onderzetter.



Deze is net even bijzonder, omdat de passiebloem me doet denken aan mijn vader. Ik heb dit kleedje meegenomen op ons familieweekend, naar de camping. Daar heeft ie de tafel opgesierd. Dat kwam goed uit, want de koffiekan knoeide nogal; 't was een goede druppelvanger. Mijn vader had niets met kleedjes enzo, maar dat praktische voordeel zou hij wel gewaardeerd hebben. Dit staat toch net iets charmanter dan een vaatdoek.


Inmiddels is de quilt ook af, maar daarvan heb ik nog geen goede foto's. Hij is al wel volop in gebruik....


Zelda is hier klein en licht genoeg voor, maar toen Dexter zo lag en hij bewoog iets.... kukelde hij zo met quilt en al van de leuning van de bank af!


grtz,

Ilse

1 opmerking: