dinsdag 30 oktober 2012

Uilenbos

Deze foto's kreeg ik gisteren door mijn schoonzus toegestuurd. Mijn neefje wordt morgen 4 jaar en heeft afscheid genomen van het kinderdagverblijf. Nu gaat hij naar de basisschool...
Een hele stap!
Hij mocht trakteren op deze uiltjes, allemaal zelf gehaakt door zijn moeder! Ik wist van de plannen en mocht ook af en toe even gluren naar de voortgang. Maar om ze zo allemaal bij elkaar te zien, wat een leuk gezicht....


Ze hebben ogen van vilt (omdat ze voor kleine kindjes zijn) en ze hebben allemaal een ketting en ring, zodat ze als tas- of sleutelhanger gebruikt kunnen worden. Wie wil er nou niet op zoiets getrakteerd worden?!
Grote kleine neef was maar wat trots om dit uit te mogen delen en de reacties waren erg goed!


Op zich is zo'n uiltje best vlot gemaakt, maar in zulke getalen is het toch nog een flinke klus. Mijn schoonzus kan vast even geen uil meer zien!
Gelukkig duurt het nog even voor de volgende kleine neef toe is aan de basisschool.....


Leuk he?! 
Wie ook al een heel aantal uiltjes heeft gemaakt volgens mijn patroontje, is Creja Beja. Op haar blog vind je uilen in verschillende vrolijke kleurtjes, met een hanger en wat lint, versierd tot leuke tashangers.
Het is voor mij zo leuk om foto's te zien van de uiltjes die anderen gemaakt hebben! Het was de eerste tutorial die ik schreef en er is best wel even tijd in gaan zitten. Ik heb er inmiddels heel veel leuke reacties op gekregen en kom geregeld foto's tegen. Dat is toch wel heel bijzonder!

grtz

Ilse

PS: Kerst komt al dichterbij... Ik heb besloten mee te doen aan de kerstswap, georganiseerd door Atelier Valerie. Opgeven kan nog tot morgen.....

2 opmerkingen:

  1. Oh, wat een leuk gezicht, zoveel uiltjes bij elkaar! Dat moet wel een enorme klus zijn geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heeej wat gezellig dat je ook mee doet bij valerie ikke heb mezelf ook opgegeven ☺
    en wat heeft je schoonzus haar best gedaan ik vind het geweldig om er zoveel bij elkaar te zien♥ en weer een stap omhoog voor je neefje

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen