vrijdag 3 augustus 2012

valsspelen

eh.., ja; ik speel vals! Karel is nog niet helemaal af en ik ben al wat anders aan het doen.....
Karel zelf is wel af, zo erg is het nog niet. Maar volgens het patroon moet hij ook een broek hebben. Er staat een stukje op de pennen, maar na een poos gepruts en weer uithalen heb ik het weggelegd.




Hij is wel leuk! Ook zonder broek... Hij doet me denken aan het kleine clowntje wat vroeger bij mijn opa en oma tussen het speelgoed zat. Dat was een clowntje met een vriendelijk, wat bedeesd gezichtje (een unicum; ik vind bijna alle clowns eng of psychotisch kijken) en een beetje een zielige uitstraling: z'n pakje was verschoten, hij had een bruine veeg over zijn wangetje en was zijn muts kwijt, dus had wat plukken haar met een kale kop met een gat erin. Ik had altijd medelijden met het arme clowntje. Na het overlijden van mijn opa en oma heb ik onder andere om dat clowntje gevraagd; daar zit zo sterk de herinnering aan van 'op bezoek bij opa en oma'. Als ik Karel vasthoud, voelt het hetzelfde; hij is even groot en heeft ook korreltjes in  zijn beentjes. Bovendien kijkt Karel onbedoeld ook een beetje verschrikt. Misschien moet ik ze eens naast elkaar zetten...

Ondertussen ben ik aan de tweede Jacobus begonnen. Dit keer met dubbele draad en op iets grotere naalden. Ik heb een paars garen gecombineerd met een verloopgaren met oa paars, zwart, aubergine en lila. Leek me leuk, dus toen heb ik ook maar besloten niet te wachten om het te proberen:)
Breien en de Spelen kijken gaan best heel goed samen, dus ik ben al een flink eind op weg: hoef alleen nog maar armen, staart, snuit en oren. Ik vind het toch al best ver, zeker omdat ik afgelopen anderhalve week een behoorlijk volle werkweek had...



Ik moet maar zorgen dat deze gauw af komt, want ik heb mezelf getrakteerd op wat nieuwe bolletjes garen: mooie wol in verschillende verlopende kleuren. Ook heb ik nog nieuwe maten breinaalden aangeschaft. Ik ben benieuwd hoeveel kleiner Jacobus wordt op naald 2 ten opzichte van naald 2,5.
Garen genoeg in ieder geval..........:)

grtz,

Ilse

2 opmerkingen:

  1. Hoi Ilse,

    Ik ben ook met m'n tweede Jacobus aan het breien. Wat zijn ze leuk, hè, die knuffels van Annita.
    Ik vind jouw Karel heel mooi van dat gewone effen garen. Weer heel anders dan van gekleurd sokkengaren. Ik wil zeker ook eens een Karel of een Vera breien, maar eerst deze Jacobus.

    Groetjes, Alyt Vlieg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Alyt,

    Ze zitten zo slim in elkaar, deze patronen, daar worden ze erg mooi van! Bij Karel vond ik dat bonte garen niet zo passen; ben nog steeds blij met mijn kleurkeuze.
    Ik was nieuwsgierig naar jouw Jacobussen, maar je hebt ze niet op je blog staan he? Kon ze in ieder geval niet vinden...

    groetjes Ilse

    BeantwoordenVerwijderen